CPM

CPM (Cost Per Mille) – метрика вартості тисячі показів рекламного оголошення. Необхідна для оцінки ефективності маркетингових кампаній: зниження показника в динаміці демонструє скорочення витрат і зростання прибутку, підвищення – навпаки.

CPM (Cost Per Millenium) – модель оплати, яка передбачає списання коштів за кожну демонстрацію банера, оголошення або рекламного повідомлення. Відповідно, вчинені користувачем дії не є важливими – тільки число показів.

Для чого можна використовувати CPM

Цей показник актуальний під час просування бренду, для підвищення його впізнаваності, а також популяризації нової пропозиції. З його допомогою можна:

  • порівнювати різні рекламні платформи, оцінюючи вартість розміщення та ефективність;
  • домогтися кращих результатів за мінімальних вкладень;
  • оцінити ефективність реклами, вносячи коригування за необхідності.

CPM – це зручний інструмент, який актуальний для просування певних товарів або послуг. Він буде корисний і під час реклами акцій, розпродажів або спецпропозицій. Така модель оплати проста, зручна і вигідна.

Як правильно розрахувати CPM

Що нижчий цей показник, то він кращий, але оптимальна цифра безпосередньо залежить від галузі, специфіки рекламної пропозиції та інших чинників. Для розрахунку буде використано співвідношення таких показників:

  • витрати на публікацію рекламного блоку;
  • кількість показів.

CPM формула має такий вигляд:

CPM=рекламний бюджетпокази*1000

Відповідно, якщо на розміщення банера було витрачено $500, і його побачили 200 тисяч користувачів, то результат складе: 500/200 000*1 000 = 2,5 долара. Одночасно корисно відстежувати показник CTR – співвідношення кліків і показів, який чудово демонструє: наскільки ефективний той чи інший креатив. 

Які чинники впливають на показники CPM майданчика

Вартість за тисячу показів банера або оголошення насамперед визначає розмір і особливості цільової аудиторії, а також низка інших параметрів:

  • якість контенту – яскраві, оригінальні та привабливі рекламні повідомлення викликають більше інтересу;
  • відповідність інтересам користувачів – потрібно враховувати потреби та уподобання ЦА, щоб отримати хороший Cost Per Millenium;
  • тип пристрою – ціна показів на ПК і ноутбуці відрізняється від мобільних пристроїв;
  • формат – банери, відео, повідомлення або нативна реклама;
  • час показу – залежно від часу доби і днів тижня змінюватиметься і швидкість, з якою витрачається бюджет.

Важливо враховувати і сезонність, таргетинг, налаштування маркетингової кампанії. Це дасть змогу набагато ефективніше управляти рекламними бюджетами, оптимізувати обрані стратегії та досягти оптимальних результатів.

Важливі нюанси

Формула CPM актуальна, якщо потрібно повідомити про появу компанії на ринку, презентувати продукт або послуги, привернути увагу користувачів цікавими спецпропозиціями або знижками. Але це – хороший варіант тільки за умови достатнього бюджету. Інакше на популярних онлайн-майданчиках покази набиратимуться занадто швидко – і гроші закінчаться за короткий час.

Можна виділити і недолік розміщення закличних банерів. Вони можуть здатися занадто нав’язливими, особливо якщо користувач часто заходить на сайт і постійно бачить повторювану барвисту картинку. У цьому разі можна отримати зворотний ефект, тому настільки важливо дотримуватися поміркованості, а не «зливати» кошти.

Для вимірювання охоплення і видимості реклами, особливо на ранніх стадіях воронки продажів, корисно знати: що таке CPM. І в співвідношенні з іншими показниками вдасться реалізувати ефективну стратегію, що відповідає поставленим цілям і завданням.